Zöld rendszám

Az elektromos autók világa

Az elektromos autók kronológiája

2018. január 06. 20:01 - Robules

 

1800-as évek

1828: Jedlik Ányos magyar feltaláló fejlesztette ki a korai elektromotort, mely az elektromos autók meghajtásának alapjául szolgál. Munkássága során készített egy kisebb modellt is melyet az általa készített elektromotor hajtott.

Jedlik Ányos által készített elktromotor modell
1834: Vermont Blacksmith, Thomas Davenport és felesége készítenek egy elektromos modellt mely egy kör alakú pályán mozgott. Vezetékként Davenport feleségének esküvői ruhájából vett selyemszálat használták.
1835: Hollandiában Groningen professzor, Sibrandus Straight és segédje Cristopher Baker egy kis elektromos autót építenek melyet nem újratölthető akkumulátorok hajtanak.
1837: Thomas és Emily Davenport és kollégája Orange Smalley megkapják elektromos motorjukhoz az első amerikai szabadalmat.
1832-1839: Robert Anderson Brit feltaláló elkészíti az első kezdetleges elektromos kocsit, melyet nem újratölthető elsődleges cellák hajtottak. Sokan őt tartják az első elektromos autó feltalálójának.
1837-1841: Az első nagyméretű elektromos járművet végül Robert Davidson skót vegyész építette. Később 1841-ben egy nagyobb mozdonyt is megépített melyet Galvaninak nevezett, melyet galvánelemek hajtottak.
1859: Gaston Planté francia fizikus feltalálja az ólom-savas akkumulátort, ami valódi, gyakorlatban is használt elektromos autók megvalósítását teszi lehetővé.
1881: Camellie Alphonse Faure francia tudós jelentős javulást ér el az ólomakkumulátorok tervezésében, ezzel növelve a kapacitásukat, mely az ólomakkumulátorok ipari méretű előállításához vezet.
1881: Gaston Planté által gyártott elektromos tricikli a Párizsi Nemzetközi Kiállításon kerül bemutatásra.
1881: A párizsi mérnök és kocsiépítő Charles Jeantaud, Camille Alphonse Faure segítségével egy buggy stílusú elektromos kocsit készít, Gramme motorral és Fulmen akkumulátorral.
Ayrton és Perry elektromos triciklije
1881: Két angol, William Ayrton és John Perry elektromos triciklit építenek, melyen először alkalmaznak elektromos lámpákat. Az ólom savas akkumulátorokkal 10-25 mérföldes hatótávot érnek el, maximális 9 mph sebességgel.
1884: Thomas Parker angol feltaláló építi meg az első gyakorlatban is használt elektromos autót Londonban, melynek tápellátására saját maga által tervezett nagy kapacitású újratölthető elemeket használt. Parker nevéhez fűződik a londoni metró villamossá tétele.
1884: A főiskoláról kibukott Andrew Riker, szülei pincéjében egy elektromos trike-ot fejleszt ki, melyet ólom-kénsavas elemek hajtanak. A jármű 25 mérföldes hatótávval rendelkezett.
1888: Andrew Riker létrehozza a Riker Electric Vehicle Company-t, amelynek székhelye a New Jersey-i Elizabeth Port.
1888: Philip Pratt bemutatja Fred M. Kimbal cég által készített ticiklijét. Annak ellenére, hogy a kevésbé ismert Riker háromkerekűje néhány évvel korábban már megépült, sokan Pratt elektromos triciklijét tartják elsőnek az Egyesült Államokban. Pratt gyakran kapta az „amerikai elektromos autók atyja” nevet.
1888: Az első elektromos autó Németországban, melyet Andreas Flocken tervezett
Flocken 1888
1888: az Elwell-Parker Company és angliai riválisai egyesülnek, hogy létrehozzák az Electric Construction Corporation-t. Ez által az Electric Construction Corporation monopóliumot szerez az elektromos autók gyártására az elkövetkező évtizedben.

William Morrison és elektromos kocsija
1890-1891: Az első amerikai elektromos autót William Morrison Amerikába emigrált skót vegyész építi meg, Iowa-ban. A 6 utas szállítására alkalmas kocsi akár 23 km/h-val is közlekedhetett. Ez lehet az első kormánykerékkel kormányzott gépjármű.
1894: Louis Antonie Keriger Párizsban megalkotja a mai forma 1-ben is használt kers elődjét. A fékezéskor felszabaduló energiát egy külön akkumulátorban tárolja, amit később fel lehet használni az elektromos motor meghajtására.
Electrboat
1894: Pedro G. Salmon gépészmérnök és kémikus, megépíti az első sikeres elektromos autót. Az Electroboat nevű jármű 15 mph végsebességgel rendelkezett melyet ólom-savas akkumulátorok hajtottak, A következő évben, 1895-ben került termelésbe.
1895: Az első autóverseny Amerikában, melyet egy elektromos autó nyer meg.
1896: Az első autókereskedés Amerikában mely kizárólag elektromos autókat értékesített.
1896: Morris és Salmon megépítenek egy kétüléses elektromos közúti kocsit. A járművek hátsókerék kormányzással, ½ lóerős motorral valamint 44 ólom-savas akkumulátorral rendelkeztek. Hatótávuk elérte a 30 mérföldet. Emellett ők hozzák létre az első elektromos autógyárat az Egyesült Államokban.
1896: A Hartford Electric Light Company hatótáv növelés érdekében bevezeti az akkumulátor csere szolgáltatást. Elsősorban elektromos teherautókhoz volt elérhető.
1897: Walter C. Bersey-nek köszönhetően elektromos kocsikból álló taxi flotta jön létre Londonban, melyekre a „Hummingbirds” (zümmögő madarak) becenevet adják, a kocsik álltal kiadott jellegzetes zümmögő hang miatt.

London, elektromos taxi
1897: Elektromos taxi flotta jön létre New York-ban a Samuel’s Electric Carriage és Wagon Company közreműködésével.
1897: Megépül az első szervókormányos autó, mely egy elektromos autó.
1898: Dr. Ferdinand Porshe 23 évesen megépíti első autóját a Lochner Electric Chais-t. Ez az első autó amely első kerék meghajtású.
1898: Gróf Gaston de Chasseloup-Laubat Párizsban beállítja az első sebességi rekordot 62,8 km/h-ás sebességet elektromos járművével. Azonban a világrekord csak pár napig tart, ugyanis egy másik elektromos autó megdönti azt.
Camille Jenatzy és felesége
1899: Camille Jenatzy elektromos autójával átlépi a 100 km/h sebességet. Maximális seebessége 105,88 km/h.
1899: A Riker Electric Vehicle Company, Electric Carriage a Wagon Company, Electric Storage Battery, and Samuel’s Electric Carriage és a Wagon Company egyesülnek és létrehozzák az electric  Vechicle Company-t, annak érdekében, hogy monopóliumot szerezzenek az Egyesült Államokban az elektromos autók piacán.
1899: A Baker Electric az első sorozatgyártású elektromos autó, melyet a Baker Motor company gyárt.
Baker Electric
Hamarosan folytatjuk az elektromos autók  20. századi történetével... 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldrendszam.blog.hu/api/trackback/id/tr7613638848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása